piątek, 6 listopada 2015

Rozmowy o Polsce i patrotyzmie - scenariusze zajęć, propozycja zajęć

Propozycja zajęć o Polsce i Patriotyzmie. 
 
Opracowanie:
Tomasz Merta, Alicja Pacewicz, Grażyna
Czetwertyńska, Barbara Robakiewicz, Jacek Strzemieczny,
Sylwia Żmijewska
Redakcja językowa:
Alicja Witorska
Korekta:
Teresa Kruszona
Projekt okładki:
Agnieszka Czyżowska-Nyka
Zdjęcia:
Archiwum Dokumentacji Mechanicznej, „Mówią
wieki”, Muzeum Narodowe w Krakowie („Czwórka” Józef
Chełmoński – fot. Marek Studnicki), Zamek Królewski
w Warszawie („Rejtan. Upadek Polski” Jan Matejko, „Sobieski
pod Wiedniem” Marcello Baciarelli – fot. Maciej Bronarski),
Wydawnictwo PTTK „Kraj”, Małgorzata Bakalarz, Jan Erazm
Ciołek, Andrzej Iwańczuk/Agencja
Gazeta, Sławomir
Kamiński/Agencja Gazeta, Darek Pepłoński, Jacek
Strzemieczny, Krzysztof Wolfram
Opracowanie graficzne:
Activa Studio s.c.
Materiały opracowano na podstawie podręcznika historii
i społeczeństwa „A to historia!” przygotowanego przez Cen-
trum Edukacji Obywatelskiej i wydawnictwo Nowa Era.
Wybór wierszy:
„Strofy o ojczyźnie” pod redakcją Stani-
sława Ryszarda Dobrowolskiego, Iskry, Warszawa 1978.
Dziękujemy za nieodpłatne udostępnienie zdjęć Muzeum
Narodowemu w Krakowie oraz wszystkim osobom, które
przekazały nam zdjęcia ze swych zbiorów prywatnych.
Dziękujemy Stowarzyszeniu Miłośników Tradycji Mazurka
Dąbrowskiego za pomoc przy opracowaniu historii symboli
narodowych.
Dziękujemy za konsultację merytoryczną i pilotaż programu
„Moja Polska” nauczycielom: Renacie Górskiej (SP w Brzeź-
nie), Marii Pawłowicz (SP w Brzeźnie), Grażynie Więznowskiej
(SP nr 11 w Jeleniej Górze).
ISBN 83-89240-01-7
Drodzy Nauczyciele
Oddajemy Państwu do rąk materiały przygotowa-
ne przez Centrum Edukacji Obywatelskiej z nadzie-
ją, że zainspirują one uczniów do rozmowy o Pol-
sce i patriotyzmie. Publikacja zawiera scenariusze
zajęć dla nauczyciela oraz instrukcje wraz z mate-
riałami pomocniczymi do powielenia dla uczniów.
Proponowane zajęcia mogą być przeprowadzane
w ramach godzin wychowawczych, lekcji historii,
wiedzy o społeczeństwie lub lekcji języka polskie-
go. Na przeprowadzenie ich potrzeba od dwóch
do czterech godzin lekcyjnych. Sposób wykorzysta-
nia zaproponowanego scenariusza zależy oczywi-
ście od nauczyciela. Proponujemy także kilka kon-
kursów – prosimy Państwa o czuwanie nad prze-
biegiem kolejnych etapów na poziomie klasy,
a później szkoły. Jest tutaj także miejsce na działa-
nia samorządu uczniowskiego. Zachęcamy do wy-
korzystania strony internetowej programu „Moja
Polska”. Pomóc w tym
mogą nauczyciele informa-tyki. Korzystając z internetu, uczniowie będą mogli
włączyć się w międzyszkolną ogólnopolską debatę
na temat patriotyzmu młodych Polaków


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz