niedziela, 1 listopada 2015

Kto się boi tęczy?

Kto się boi tęczy? - przedstawienie w ramach projektu Równa Szkoła. Poznaj, aby zrozumieć.

zdjęcia
https://www.youtube.com/watch?v=JgubTGTsREg
Pajacyk Nosalek
https://www.youtube.com/watch?v=YVXn4hz7EEc
O królu i kruku
https://www.youtube.com/watch?v=W5NkMj0e65k
Kto się boi tęczy?
https://www.youtube.com/watch?v=PpB7TNquAQQ



uczeń 1: Nie powinno oceniać się nikogo przez wygląd, hobby czy nawet pochodzenie. Każdy człowiek jest wyjątkowy.  To, że nie jest taki jak wszyscy dookoła to chyba dobrze…
uczeń 2: Wyobraźmy sobie świat, w którym każdy jest taki sam, każdy ma taki sam ubiór czy zainteresowania, nuUUUUUUUUda.
uczennica 3: Powinno się poznać charakter drugiej osoby, a nie mówić, że jest on taki zły jak nawet się go nie zna. Pamiętajmy o tym, że pozory mylą. Lepiej osobiście poznać jakąś osobę niż obrażać ją od tak sobie. Uczmy się tolerancji i szacunku do innych ludzi.
uczennica 4: Kochani. Pamiętajcie, że złe, lekceważące lub agresywne traktowanie drugiej osoby tylko dlatego, że jest innej niż nasza narodowości, rasy, religii, jest stara lub bardzo młoda, ma jakąś niepełnosprawność lub jest otyła, nazywamy dyskryminacją.
uczeń 6: Człowiek nie wybiera, w jakim kraju się urodził, jakiej jest rasy, płci, ile ma lat, czy jest piękny czy brzydki, zdrowy czy chory. Złe traktowanie ludzi  tylko z tych powodów nazywamy DYSKRYMINACJĄ.
uczennica 7: Pamiętajcie! Kiedy widzicie, że ktoś jest źle traktowany, nawet najmniejszy wasz gest może mu bardzo, bardzo pomóc!
 
uczennica 1: Mam rude włosy, Mam piękne rude włosy i jestem prawdomówna.
uczeń 2:  A ja noszę okulary i świetnie mi z tym, a na dodatek gram w piłkę nożną, lubię pływać i jestem najlepszy w   FIFĘ.
uczennica 3: A ja nie chodzę na religię. W czasie wolnym jestem wolontariuszką w schronisku dla psów. Uwielbiam zwierzaki spędzam z nimi mnóstwo czasu.
uczennica 4: Ja mam inny kolor skóry od większości moich kolegów i koleżanek. Bardzo lubię czytać książki a najbardziej komiksy. Jeden z nich nawet sama narysowałam.
uczennica 5: Mam blond włosy and I speak English, Russian and German. I am very smart and clever. I can swim, dance and sing. What about you?
uczeń 6: Moi rodzice nie mają zbyt wiele pieniędzy, ale nasz dom jest zawsze pełen gości i mam wielu przyjaciół.
uczeń 7: Moi rodzice mają więcej pieniędzy, niż potrzebujemy, więc pomagamy domom dziecka
INNY NIE ZNACZY GORSZY,
RÓŻNORODNOŚĆ JEST POTRZEBNA
JESTEŚMY RÓŻNI, ALE TO RÓŻNORODNOŚĆ TWORZY PIĘKNO
 
(źródło:http://stop-dyskryminacji.blogspot.com/2015/10/kto-sie-boi-teczy.html)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz