Komentarz do zmian w przepisach dotyczących dokumentacji oceniania uczniów
Komentarz do zmian w przepisach dotyczących dokumentacji oceniania uczniów
1. Zmiany dotyczące dokumentacji oceniania uczniów są związane z nowelizacją dwóch przepisów:
1) 6 czerwca 2016 r. opublikowano w Dz. U. - poz. 787, rozporządzenie MEN z dnia 1 czerwca 2016 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych – większość zapisów weszła w życie między 7 czerwca a 1 września 2016 r. (druga zmiana przepisu),
2) 18 sierpnia 2016 r. opublikowano w Dz. U. - poz. 1278, rozporządzenie MEN z dnia 11 sierpnia 2016 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych - weszło w życie z dniem 1 września 2016 r. (pierwsza zmiana przepisu).
2) 18 sierpnia 2016 r. opublikowano w Dz. U. - poz. 1278, rozporządzenie MEN z dnia 11 sierpnia 2016 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych - weszło w życie z dniem 1 września 2016 r. (pierwsza zmiana przepisu).
2. Poprzez zmianę rozporządzenia w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych od 1 września 2016 r. ustalono, że na świadectwie szkolnym promocyjnym i na świadectwie ukończenia szkoły, w miejscu przeznaczonym na wpisanie ocen klasyfikacyjnych z religii/etyki, wpisuje się (zał. nr do rozporządzenia – nowy ust. 11b):
1) poziomą kreskę, jeżeli uczeń nie uczęszczał na żadne z tych zajęć,
2) ocenę z religii albo etyki, jeżeli uczeń uczęszczał na jedne z tych zajęć, bez wskazywania, z jakich zajęć jest to ocena,
3) ocenę z religii i ocenę z etyki, jeżeli uczeń uczęszczał zarówno na zajęcia z religii, jak i zajęcia z etyki.
Ustalony tak zapis będzie stosowany w dokumentacji szkolnej od roku szkolnego 2016/2017.
1) poziomą kreskę, jeżeli uczeń nie uczęszczał na żadne z tych zajęć,
2) ocenę z religii albo etyki, jeżeli uczeń uczęszczał na jedne z tych zajęć, bez wskazywania, z jakich zajęć jest to ocena,
3) ocenę z religii i ocenę z etyki, jeżeli uczeń uczęszczał zarówno na zajęcia z religii, jak i zajęcia z etyki.
Ustalony tak zapis będzie stosowany w dokumentacji szkolnej od roku szkolnego 2016/2017.
3. Poprzez zmianę rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych od 1 września 2016 r. uchylono dotychczasowy sposób wyliczania średniej ocen z religii i etyki:
1) przestało obowiązywać ustalenie § 20 ust. 3 określające, że w przypadku gdy uczeń uczęszczał na zajęcia religii i zajęcia etyki, do średniej ocen wlicza się ocenę ustaloną jako średnią z rocznych ocen klasyfikacyjnych uzyskanych z tych zajęć - jeżeli ustalona w ten sposób ocena nie jest liczbą całkowitą, ocenę tę należy zaokrąglić do liczby całkowitej w górę,
2) przestało obowiązywać ustalenie § 21 ust. 3 określające, że w przypadku gdy uczeń uczęszczał na zajęcia religii i zajęcia etyki, do średniej ocen wlicza się ocenę ustaloną jako średnią z końcowych ocen klasyfikacyjnych uzyskanych z tych zajęć - jeżeli ustalona w ten sposób ocena nie jest liczbą całkowitą, ocenę tę należy zaokrąglić do liczby całkowitej w górę
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz